(C) 2019 Heuristica. Marek Staniszewski 

November 12, 2019

Słyszysz czasem to zdanie? Docierają do Ciebie takie opinie wygłaszane przez Twoich pracowników? Jeśli tak, to możesz mieć poważny problem. Szczególnie jeśli myślą w ten sposób młodzi pracownicy – pełni największego potencjału, który może niebawem może się zmarnować.

Na...

September 3, 2019

Rok 2017. Prezentacja agencji. Rozdział: „Cele”. Ilustracja: strzała wbita w sam środek tarczy. Załamałam ręce nad kondycją polskiej myśli kreatywnej. Przynajmniej w obszarze metafor. 

Kiedy, po latach przerwy, wzięłam do ręki piękny i zgrabny CZ Shadow 9mm i stanęłam n...

July 3, 2019

Truman Capote, który otrzymał do recenzji pewien tekst literacki, wyrzucił go ponoć do kosza, mówiąc: „To nie jest pisanie, to maszynopisanie!”. Myślę, że jego słowa można parafrazować przy okazji wielu dokumentów strategicznych, kwitując ich lekturę stwierdzeniem: „To...

May 9, 2019

"I make myself into a new image in order to produce new images".

Orlan

Historia botoksu rozpoczęła się w 1897 roku. To wtedy belgijski farmakolog Emile Pierre van Ermenghen odkrył beztlenową bakterię „clostridium botulinum”. Pół wieku później Edward Schantz, mikrobiolog...

February 26, 2019


 


Archetypy w marketingu

Jednym z narzędzi pomocnych w rozumieniu własnej marki i dostosowaniu jej osobowości do oczekiwań odbiorców i wymagań otoczenia rynkowego są archetypy.

Spójna osobowość marki, podobnie jak osobowość człowieka, kształtuje się stopniowo wprocesie...

February 19, 2019

George Lucas nie miał zbyt dobrego mniemania na temat własnego talentu literackiego. Miewał też bardzo długie okresy twórczego zastoju, kiedy żadne nowe pomysły nie przychodziły mu do głowy. Zmieniło się to w roku 1975, kiedy przypomniał sobie lekturę czytanej w okresi...

January 17, 2019

Obejrzyj zamieszczony poniżej krótki film i odpowiedz na jedno pytanie: Co widzisz?

Film jest materiałem pewnego eksperymentu, który w latach 40-tych ub. w. przeprowadziła para psychologów: Fritz Heider oraz Marianne Simmel.

I co się okazało? Otóż zdecydowana większość b...

January 7, 2019

PROBLEM:

Tworzenie strategii marki bywa procesem długim i uciążliwym, a zdarza się, że również bolesnym. Praca tego rodzaju wymaga nie tylko analizy istniejących informacji (na temat klientów tendencji rynkowych, konkurencji itd.), czy stawiania i weryfikowania hipotez,...

June 13, 2018

 Na temat promocji marki Polska rozmawiałem z red. Tomaszem Rozwadowskim. Poniżej tekst opublikowany pierwotnie: https://goo.gl/qFc3Lv

Tomasz Rozwadowski: Na portalu YouTube od niedawna można zobaczyć film promujący Polskę wyprodukowany przez Fundację Edukacji Polo...

March 28, 2018

Prowadząc warsztaty pt. „Inwentyka – jak wymyślać sprawniej” zadaję uczestnikom pytania, które mają na celu odtworzenie ich osobistego sposobu myślenia przy rozwiązywaniu problemów i tworzeniu nowych idei. Pojawiają się różne metafory opisujące w jaki sposób dokonujemy...

Please reload

Ostatnie posty
RSS Feed

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI

September 3, 2019

Please reload

Archiwum