(C) 2019 Heuristica. Marek Staniszewski 

Co jest największym sekretem innowacyjności?

 

Zgodnie z danymi zawartymi w raporcie pt. „Przedsiębiorczość w Polsce 2016” nasz kraj znajduje się w ogonie jeśli chodzi o w międzynarodowe rankingi innowacyjności. W unijnym zestawieniu European Innovation Scoreboard Polska zajęła w 2016 r. 23. pozycję notując słabe wyniki na wielu wymiarach innowacyjności, m.in. aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw (szczególnie MŚP), współpracy z innymi podmiotami, aktywności patentowej, czy komercjalizacji wynalazków w skali międzynarodowej.

 

Innowacyjność w firmach często stanowi problem ponieważ wymaga nie tylko otwarcia na nowe pomysły, ciągłego stymulowania wyobraźni, ale też metod pozwalających pozbywać się mentalnych ograniczeń i rozbudzać odkrywczą naturę jednostek i grupy. Jeśli interesują Cię takie metody, to zapraszam już 17.02.2017 do SKM/SAR na warsztaty poświęcone „consumer insight” – będziemy tu rozmawiać m. in. o mechanizmach twórczych odkryć.

 

Innowacyjnych odkryć często nie dokonują eksperci zajmujący się daną dziedziną ale osoby, które potrafią wykorzystywać potencjał swojej wyobraźni, śmiało łączyć odległe fakty czy eksperymentować z nowymi ideami. Najlepiej ujął to światowy autorytet w dziedzinie twórczego myślenia – Edward de Bono:

 

„ Być może, lepiej jest raczej nie czytać i ryzykować odkrycie rzeczy już odkrytych niż tak dobrze znać wszystkie odkrycia, że samemu już nie jest się zdolnym do żadnej własnej idei.

 

Jeśli więc z jakichś powodów nie zamierzasz czytać zbyt wielu teorii, a od razu chcesz spróbować swoich sił w praktyce, to zapraszam na warsztaty – poćwiczymy głównie „insight”. Bo podstawą innowacyjnych idei jest zazwyczaj właśnie insight - olśnienie, nagłe połączenie znanych faktów, czy zjawisk w nowy, zaskakujący sposób.

Insight może być nie tylko punktem wyjścia dla stworzenia innowacji, ale też podstawą nowej strategii biznesowej, zmian wprowadzanych w marketingu czy w końcu kluczowym elementem reklamy, która skutecznie sprzedaje.

 

Insight - Czyli właściwie co? I czym różni się insight od obserwacji? Czy tzw. insight „negatywny” lepiej pracuje niż „pozytywny”? Jak zapewnić sobie warunki by znaleźć ten właściwy? Czy istnieją sprawdzone metody i techniki generowania insightów? Czy poszukiwanie insightów to działania logiczne i racjonalne czy bardziej sztuka i proces twórczy?
Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedź podczas zajęć. Otrzymasz też możliwość przetestowania zdobytej wiedzy w praktyce w trakcie ćwiczeń.

 

Już 17.02 kolejna grupa odkrywców insightów poznawać będzie ich sekrety podczas moich autorskich warsztatów. Ze względu na praktyczny charakter zajęć ilość osób w grupie jest ograniczona.
Nie trać więc okazji i 
już teraz dołącz do nich rezerwując miejsce na tej stronie.

 

Inny powód dla którego warto wybrać te warsztaty? Otóż komunikacją marketingową zajmuję się już od dwudziestu lat. Pracowałem w największych agencjach dla marek zarówno lokalnych, jak i globalnych praktycznie z każdej branży uczestnicząc bezpośrednio w tworzeniu i realizacji ich strategii. Poza tym od wielu lat jestem wykładowcą i trenerem.
Potrafię więc łączyć praktyczność i użyteczność omawianych zagadnień ze zrozumiałą i komunikatywną formą.

Sprawdź to zresztą samodzielnie podczas najbliższych warsztatów 17.02.2017. Formularz zgłoszeniowy znajdziesz tutaj.
Do zobaczenia podczas zajęć!

 

Marek Staniszewski
Heuristica 

 

P.S. 1.
Dla najbardziej aktywnych uczestników warsztatów przewidziałem upominki w postaci mojej najnowszej książki. Już w piątek 17.02 dowiemy się kto je otrzyma:-)

 

P.S. 2.
Osoby zainteresowane organizacją i przeprowadzeniem szkoleń i warsztatów zamkniętych na temat innowacji, insightów, procesów brandingowych, czy komunikacji (w tym storytelling i archetypy) proszę o przesyłanie pytań na adres: 
staniszewski@heuristica.pl

 

Please reload

Ostatnie posty

September 3, 2019

Please reload

Archiwum
Please reload

Wyszukaj wg tagów