AKADEMIA MARKI ANTYKRUCHEJ

Dlaczego Akademia Marki Antykruchej?

Chaos, niepewność, przypadkowość i zmienność – wszystko to może zniszczyć markę, która nie jest przygotowana na wstrząsy i turbulencje.

A właśnie w takim świecie, opisywanym przez popularny dziś akronim VUCA, wszyscy żyjemy i funkcjonujemy.

 

Poszukiwanie uniwersalnej recepty na silną markę w tym kontekście przypomina wyprawę po Świętego Graala.

Ciągle pojawiają się nowe, często ze sobą sprzeczne, wskazówki: co należy robić, w co inwestować, jak działać.

Zła wiadomość: taka recepta nie istnieje.

W trakcie tego kursu nie otrzymasz więc magicznego przepisu. Dostaniesz za to syntezę najnowszej wiedzy przefiltrowanej przez doświadczenie pracy stratega, doradcy i trenera biznesu. Wiedza ta jest podana w spójnych ramach koncepcji zainspirowanej teorią antykruchości (Antifragility) autorstwa Nicolasa Nassima Taleba. Antykruchość to jednak nie tylko teoria, ale też postawa i filozofia działania.

Niepewność tego, co przyniesie jutro, niejednoznaczność i wszelkie destrukcyjne siły otoczenia (tzw. stresory), które na ogół szkodzą markom lub zupełnie je niszczą można dzięki tej koncepcji zmienić w czynniki rozwojowe, w to co będzie marki umacniać i rozwijać.

Antykruchość dla marek to jedyny dziś sensowny cel i kierunek działań.

 

Ten kurs nie będzie jednak łatwy. Poza wykładami, w trakcie warsztatów i zadań wdrożeniowych czeka Cię sporo pracy. Jeśli jednak nie boisz się wyzwań i chcesz włożyć autentyczny wysiłek w to by się rozwijać, to gwarantuję, że już od początku bez trudu zastosujesz zdobywaną wiedzę
w praktyce i od razu zobaczysz wymierne efekty
.

W trakcie całego programu dowiesz się zatem w jaki sposób wykorzystać szansę, którą jest hiper-zmienne i pełne znaków zapytania otoczenie rynkowe. Dowiesz się także w jaki sposób kształtować i rozwijać markę antykruchą, której służą wstrząsy.

Poza tym poznasz:

- najważniejsze zasady budowania przewagi konkurencyjnej w niepewnym otoczeniu,

- istotę myślenia strategicznego, w tym strategicznego zarządzania marką,

- sposoby zwiększania brand equity marek antykruchych,

- reguły i techniki docierania do ‘consumer insight' zwiępkszającyh antykruche relacje z konsumentem,

- konkretne techniki przydatne w ‘innovation acceleration’ i ‘problem solving’,

- sposoby na budowanie znaczących i angażujących narracji marketingowych.

Otrzymasz również bogaty zestaw praktycznych narzędzi, które natychmiast będziesz mógł wdrożyć i wykorzystać.

Najważniejsze informacje na temat kursu:

Kurs przeznaczony jest dla osób zainteresowanych strategią, marketingiem, komunikacją, szczególnie dla:

  • marketerów odpowiedzialnych za rozwój marek,

  • pracowników agencji reklamowych,

  • pracowników domów mediowych,

  • osób zajmujących się PR.

​​

  • Formuła:

    • intensywny kurs on-line,

    • elementy ‘flipped learning’ – aktywne nauczanie – z częścią wiedzy zapoznajesz się samodzielnie (przesłane wcześniej materiały)
      i ćwiczymy jej zastosowanie w praktyce,

    • practical case – praca na konkretnych przykładach firm i marek,

  • Sesje co dwa tygodnie (piątek – 4 godz.: 9.00 - 13.00, sobota – 4 godz.: 9.00 - 13.00) – od połowy stycznia 2021 do końca marca 2021,

  • 6 modułów tematycznych, łącznie 48 godz. + konsultacje,

  • Koncepcja, program i trener prowadzący: Marek Staniszewski, Heuristica,

  • Guest speaker: Dr Katy Warden: Programme Director for MSc/MBA International Lecturer/Researcher The Business School Canterbury Christ Church University,

  • Start programu: 15.01.2021.

 

Program kursu:

# 1 Moduł: Koncepcja antykruchości Nassima Taleba - zastosowania i konsekwencje dla marketingu:

·  Stosunek do porażki.

·  Eksperymentowanie z otoczeniem.

·  Zwinność i szybkość działania.

·  Redundancja - sposób zarządzania zasobami.

·  Efekt sztangi.

·  Decentralizacja.

·  Wizerunek powiązany z ryzykiem.

 

# 2 Moduł: Elastyczne i adaptacyjne myślenie strategiczne:

·  Strategia biznesu, a strategie funkcjonalne - w tym marketing i komunikacja.

·  Na czym polega budowanie przewagi konkurencyjnej.

·  Business Model Canvas.

·  Strategiczne podejście do Brand Equity - zasobności marki.

 

#3 Moduł: Transformacyjne planowanie scenariuszowe - przygotowanie na niepewność:

·  Analiza otoczenia i konkurencji (w tym model PESTEL).

·  Reakcja na zmiany w otoczeniu.

·  Analiza sił wiodących, agentów zmiany i trendów.

·  Tworzenie alternatywnych scenariuszy działań.

 

# 4 Inwentyka – innowacja, kreatywność i 'problem solving' w warunkach zmienności:

·  Cechy postawy twórczej i wynalazczej.

·  Psychologia inwencji.

·  Warunki innowacji.

·  Kultura organizacji jako środowisko sprzyjające inwencji.

·  Techniki kreatywnego myślenia m. in.:

  • SCAMPER,

  • CIRCEPT,

  • Biomimicra,

  • Technika superpozycji,

  • Odwrócona burza mózgów,

  • Technika Walta Disneya,

 

# 5 Moduł: Consumer Insight – jak budować antykruche więzi z konsumentem:

·  Psychologia decyzji i wyborów konsumenckich.

·  Wybrane aspekty ekonomiii behawioralnej.

·  Źródła insightów.

·  Empatia jako narzędzie docieranie do motywów decyzyjnych..

·  Postawa antropologa, etnografa, detektywa i mindhuntera.

·  Kategorie insightów.

·  Ewaluacja insightów.

 

# 6 Archetypy i Storytelling – znaczące narracje i antykruchość opowieści:

·  Elementy kognitywistyki i neuronauk, a storytelling.

·  Storytelling, który sprzedaje.

·  Modele narracyjne.

·  Storytelling w marketingu i komunikacji.

·  Storytelling w prezentacjach.

Co znajdziesz w swoim pakiecie:

  • 6 modułów merytorycznych (9.00-13.00) – wykłady połączone z zadaniami i ćwiczeniami praktycznymi.

  • Zestaw konkretnych narzędzi do wykorzystania (schematy, arkusze, modele).

  • Dostęp do platformy z biblioteką dodatkowych materiałów oraz inspiracji.

  • Feedback związany z zadaniami wdrożeniowymi.

  • Materiały dodatkowe w formie niespodzianki.

  • Certyfikat ukończenia kursu.

Ile wynosi Twoja inwestycja w wiedzę i praktyczne umiejętności?

  • "Early Birds' - zapisy do 20 listopada 2020: jedynie: 3.600 zł netto.

  • Cena regularna od 20 listopada 2020: 4.800 zł netto.

  • Możliwość płatności w ratach.

Potrzebujesz więcej informacji?

Wyślij zgłoszenie lub zapytanie w sprawie Akademii Marki Antykruchej:

Przed wysłaniem maila zapoznaj się ze szczegółami POLITYKI PRYWATNOŚCI

(C) 2020 Heuristica. Marek Staniszewski