(C) 2019 Heuristica. Marek Staniszewski 

TAJEMNICE STORYTELLINGU - ZAMÓW WARSZTAY ZAMKNIĘTE DLA SWOJEGO ZESPOŁU!

W trakcie spotkania ze znajomymi literatami Ernest Hemingway założył się, że potrafi napisać świetną historię z zaledwie sześciu słów. Towarzystwo chętnie podjęło wyzwanie. Hemingway zapisał coś szybko na serwetce. Znajdowało się na niej jedno zdanie:  "Na sprzedaż: dziecięce buciki, nigdy nienoszone" ('For sale: baby shoes, never worn.').


Czytając taką frazę każdy stworzy w wyobraźni własną opowieść. I dokładnie o to chodzi. Bo opowieści powstają w naszej wyobraźni. I tworzy je nasza wyobraźnia. Każdy z nas nosi w sobie niezliczoną ilość opowieści, tak jak każdy posiada wrodzoną potrzebę ich słuchania.

Co jednak sprawia, że pewne historie działają na nas silniej niż inne? Dlaczego niektóre od samego początku angażują nasze emocje, wzruszają, budzą grozę lub bawią do łez, a innych słuchamy obojętnie? Co sprawia, że z pewnymi bohaterami od razu się utożsamiamy i z przejęciem śledzimy ich losy, i przeżywamy ich perypetie tak, jakbyśmy to byli my sami? Dlaczego wybrane filmy, książki, komiksy, reklamy powodują nasze głębokie wzruszenia i na długo pozostają w pamięci? W jaki sposób silne marki korzystają z mocy opowieści w swojej komunikacji z konsumentami? Co w ogóle łączy wszystkie najlepsze historie i sprawia, że ich odbiorcy od pierwszych chwil zostają przez nie wręcz pochłonięci?

Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas warsztatów "Tajemnice storytellingu".

Dla kogo przeznaczone są warsztaty?

Z warsztatów największą korzyść wyniosą osoby, które:

  • zajmują się marketingiem i zarządzeniem marką,

  • tworzą komunikację sprzedażową dla swoich klientów,

  • tworzą prezentacje ofertowe,

  • opracowują przemówienia publiczne,

  • zajmują się budowaniem marki osobistej,

  • zajmują się pracą kreatywną (copywriting, scenopisarstwo),

  • oraz każdy, kto chce lepiej i pełniej zrozumieć, w jaki sposób tworzyć pełne emocji i pasji angażujące historie.

 

Jakie korzyści odniosą uczestnicy dzięki warsztatom?

  • dowiedzą się dlaczego nasz mózg kocha opowieści i jakie są psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania storytellingu,

  • poznają rodzaje opowieści, które możemy wykorzystać w marketingu, promocji marki czy działaniach 'social media',

  • będą wiedzieć jak tworzyć kluczowe figury w opowieści - w jaki sposób zapewnić atrakcyjność i wiarygodność postaci występujących w konstruowanej historii,

  • poznają model monomitu - sprawdzoną strukturę angażującej "opowieści idealnej",

  • dowiedzą się jaka jest rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii i budowaniu dramaturgii,

  • będą mieli okazję samodzielnie stworzyć własną opowieść w oparciu o sprawdzony model narracyjny.

 

Jaki jest program warsztatów?

  • po co nam opowieści i historie? - rola i funkcje opowieści w kulturze, komunikacji społecznej, w biznesie i w działaniach marketingowych,

  • storytelling i branding - w jaki sposób zaprząc historię do perswazyjnej komunikacji marki,

  • cechy angażującej opowieści - elementy składowe i jednostki strukturalne historii,

  • archetypy jako narzędzie ułatwiające tworzenie wyrazistych bohaterów,

  • struktury narracyjne i modele konstruowania opowieści (m. in. Struktura Monomitu J. Cambella, elementy teorii G. Dumezila, jednostki morfemiczne W. Proppa, podejście Freytaga, strategia Vonneguta),

  • rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii,

  • podręczny zestaw zasad i reguł skutecznego storytellingu.

 

Jaka jest cena warsztatów?

Cena warsztatów warsztatów ustalana jest indywidualnie w zależności od miejsca, liczby uczestników oraz ewentualnych wymagań dodatkowych Zlecającego.

W cenę warsztatów wliczone są:

  • materiały do pracy, w tym indywidulany zestaw KART OPOWIEŚCI (cena detaliczna kart to 149 zł),

  • materiały z zajęć w formie pliku pdf.,

  • imienny certyfikat,

  • nowa wiedza, umiejętności i inspiracje

 

Warsztaty w formule jednodniowej (8 godz. w tym 45 min. przerwa na lunch + przerwy kawowe).

Maksymalna liczba uczestników: 12.

Miejsce: do ustalenia indywidualnie.

Prowadzący: Marek Staniszewski.

OPINIE UCZESTNIKÓW:

Warsztaty "Tajemnice strorytellingu", których pomysłodawcą i prowadzącym jest Marek Staniszewski są niezwykle ciekawe, inspirujące i pozwalają dostrzec nowe oblicze tej samej rzeczywistości. Dzięki warsztatom można rozwinąć kompetencje ciekawego opowiadania, a w szczególności jasnego i twórczego przekazu. Karty opowieści przekazywane uczestnikom są przemyślane, estetyczne i stanowią niebagatelną pomoc przy tworzeniu opowieści. Wiedza uzyskana podczas warsztatów i praktyczne ćwiczenia przydadzą mi się zarówno w pracy zawodowej (tworzenie i rozwój produktów, negocjacje), jak i życiu prywatnym.

Katarzyna Myszkowska

 

Bardzo przydatne warsztaty dające wiedzę możliwą do wykorzystania w różnych branżach - nie tylko w marketingu. Myślę, że sama forma jest super-tożsama z tematem warsztatów, trochę baśniowa, luźna i swobodna... Takie połączenie przyjemnego z pożytecznym. Fajna energia warsztatów pozwala uruchomić pokłady kreatywności. Jak dla mnie super! 

Donata Wilczewska

 

Warsztaty Tajemnice Storytelingu rzeczywiście ujawniają dwie podstawowe tajemnice na temat storytelingu. Dowiadujemy się w ich trakcie skąd się storyteling wywodzi i dlaczego działa. Zajęcia są tak skonstruowane, aby pobudzić kreatywność uczestników, ale także, aby potrafili oni przeanalizować prezentowane treści pod kątem zasad, jakimi się storyteling rządzi, zauważyć zależności i konsekwencje zastosowania poszczególnych reguł. Jest też okazja do przećwiczenia zdobytej wiedzy. W ćwiczeniach pomocne są piękne karty, które uczestnicy otrzymują podczas warsztatów. Ponadto prowadzący dba, aby podczas całego spotkania panowała atmosfera sprzyjająca zdobywaniu nowej wiedzy, umiejętności oraz twórczej pracy.

Udział w warsztatach uważam za dobrze zainwestowany czas. Spędziłam go bardzo przyjemnie w towarzystwie miłych osób. Polecam je więc wszystkim, którzy chcą się dowiedzieć skąd się wzięło narzędzie jakim jest storyteling, dlaczego działa i dlaczego jest tak potężne, wszystkim którzy chcą je stosować świadomie i uzyskiwać możliwie najlepsze rezultaty.

Katarzyna z Warszawy

CHCESZ ZAMÓWIĆ WARSZTATY

na jeden z poniższych tematów?

- STORYTELLING

- ARCHETYPY MARKI

- CONSUMER INSIGHT

- KREATYWNE MYŚLENIE

- INWENTYKA i INNOWACJA

TU KLIKNIJ I WYŚLIJ ZAPYTANIE
 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI