top of page

TAJEMNICE STORYTELLINGU - ZAMÓW WARSZTATY ZAMKNIĘTE DLA SWOJEGO ZESPOŁU!

[Warsztaty w formule stacjonarnej lub on-line]

W trakcie spotkania ze znajomymi literatami Ernest Hemingway założył się, że potrafi napisać świetną historię z zaledwie sześciu słów. Towarzystwo chętnie podjęło wyzwanie. Hemingway zapisał coś szybko na serwetce. Znajdowało się na niej jedno zdanie:  "Na sprzedaż: dziecięce buciki, nigdy nienoszone" ('For sale: baby shoes, never worn.').


Czytając taką frazę każdy stworzy w wyobraźni własną opowieść. I dokładnie o to chodzi. Bo opowieści powstają w naszej wyobraźni. I tworzy je nasza wyobraźnia. Każdy z nas nosi w sobie niezliczoną ilość opowieści, tak jak każdy posiada wrodzoną potrzebę ich słuchania.

Co jednak sprawia, że pewne historie działają na nas silniej niż inne? Dlaczego niektóre od samego początku angażują nasze emocje, wzruszają, budzą grozę lub bawią do łez, a innych słuchamy obojętnie? Co sprawia, że z pewnymi bohaterami od razu się utożsamiamy i z przejęciem śledzimy ich losy, i przeżywamy ich perypetie tak, jakbyśmy to byli my sami? Dlaczego wybrane filmy, książki, komiksy, reklamy powodują nasze głębokie wzruszenia i na długo pozostają w pamięci? W jaki sposób silne marki korzystają z mocy opowieści w swojej komunikacji z konsumentami? Co w ogóle łączy wszystkie najlepsze historie i sprawia, że ich odbiorcy od pierwszych chwil zostają przez nie wręcz pochłonięci?

Na wszystkie te pytania znajdziesz odpowiedzi podczas warsztatów "Tajemnice storytellingu".

Dla kogo przeznaczone są warsztaty?

Z warsztatów największą korzyść wyniosą osoby, które:

  • zajmują się marketingiem i zarządzeniem marką,

  • tworzą komunikację sprzedażową dla swoich klientów,

  • tworzą prezentacje ofertowe,

  • opracowują przemówienia publiczne,

  • zajmują się budowaniem marki osobistej,

  • zajmują się pracą kreatywną (copywriting, scenopisarstwo),

  • oraz każdy, kto chce lepiej i pełniej zrozumieć, w jaki sposób tworzyć pełne emocji i pasji angażujące historie.

 

Jakie korzyści odniosą uczestnicy dzięki warsztatom?

  • dowiedzą się dlaczego nasz mózg kocha opowieści i jakie są psychologiczne podstawy oraz uwarunkowania storytellingu,

  • poznają rodzaje opowieści, które możemy wykorzystać w marketingu, promocji marki czy działaniach 'social media',

  • będą wiedzieć jak tworzyć kluczowe figury w opowieści - w jaki sposób zapewnić atrakcyjność i wiarygodność postaci występujących w konstruowanej historii,

  • poznają model monomitu - sprawdzoną strukturę angażującej "opowieści idealnej",

  • dowiedzą się jaka jest rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii i budowaniu dramaturgii,

  • będą mieli okazję samodzielnie stworzyć własną opowieść w oparciu o sprawdzony model narracyjny.

 

Jaki jest program warsztatów?

  • po co nam opowieści i historie? - rola i funkcje opowieści w kulturze, komunikacji społecznej, w biznesie i w działaniach marketingowych,

  • storytelling i branding - w jaki sposób zaprząc historię do perswazyjnej komunikacji marki,

  • cechy angażującej opowieści - elementy składowe i jednostki strukturalne historii,

  • archetypy jako narzędzie ułatwiające tworzenie wyrazistych bohaterów,

  • struktury narracyjne i modele konstruowania opowieści (m. in. Struktura Monomitu J. Cambella, elementy teorii G. Dumezila, jednostki morfemiczne W. Proppa, podejście Freytaga, strategia Vonneguta),

  • rola emocji i motywu transformacji w strukturze historii,

  • podręczny zestaw zasad i reguł skutecznego storytellingu.

 

Jaka jest cena warsztatów?

Cena warsztatów warsztatów ustalana jest indywidualnie w zależności od liczby uczestników oraz ewentualnych wymagań dodatkowych Zlecającego.

W cenę warsztatów wliczone są:

  • materiały do pracy, w tym indywidulany zestaw KART OPOWIEŚCI (cena detaliczna kart to 149 zł),

  • materiały z zajęć w formie pliku pdf.,

  • imienny certyfikat,

  • nowa wiedza, umiejętności i inspiracje

 

Warsztaty w formule jednodniowej (8 godz. w tym 45 min. przerwa na lunch + przerwy kawowe).

Maksymalna liczba uczestników: 12.

Miejsce: do ustalenia indywidualnie.

Prowadzący: Marek Staniszewski.

OPINIE UCZESTNIKÓW:

Opnie uczestników warsztatów on-line nt. stortellingu:

Uwielbiamy słuchać interesujące opowieści. Ale jak samemu tworzyć wciągające historie? Jakie są komponenty niezbędne do ich wykreowania? Jak spowodować, żeby słuchacze nie przeglądali Facebooka podczas prezentacji, a konsumenci lajkowali w sieci nasze reklamy? No właśnie jak? Na szczęście jest Marek Staniszewski i jego szkolenie ”Storytelling – siła opowieści”. Polecam je każdemu kto chce poznać odwieczną, archetypiczną strukturę  opowieści na której zbudowane zostały kultowe filmy: Gwiezdne Wojny, Matrix, Harry Porter czy niezapomniane reklamy: Apple "Matrix 1984", Diesel Jeans "Little Rock" czyl Allegro "Angielski dla początkujących". ”Storytelling – siła opowieści” to mnóstwo wiedzy, praktycznych ćwiczeń i jedyny w swoim rodzaju prowadzący trener, strateg, filozof, storyteller - Marek Staniszewski. 

Slawek Figura

Deputy Creative Director

Publicis Worldwide

Formuła warsztatów on-line jest bardzo użyteczna. Świetne tempo prowadzenia, bez zbędnych dłużyzn i monotonnych prezentacji. Podobała mi się interakcja z innymi uczestnikami. Czułam się częścią zespołu firmy, która także była obecna na szkoleniu, jako że dość rzadko mam okazję uczestniczyć w warsztatach z polskimi profesjonalistami. 

Autor warsztatów, Marek Staniszewski, w subtelny sposób wprowadza uczestnika w świat narracji, odrywając od standardowych schematów myślowych. W świecie automatyzacji, pandemii, powtarzalnych czynności, warsztaty storytellingu mogą stać się odskocznią, relaksem, a nie tylko materiałem szkoleniowym dla profesjonalnego copywritera.

Barbara Leszczyńska, właścicielka marki Victoria & Art.

Od dawna miałam chrapkę na warsztaty Marka Staniszewskiego ze storytellingu i wreszcie, właśnie dziś - udało mi się wziąć w nich udział. To były e-warsztaty... Fascynujący, pracowity dzień, mnóstwo nowej wiedzy, wiedza już posiadana została porządnie poukładana i posegregowana. Dużo przemyśleń, sporo do korekty. Czuję nową motywację do pracy i co więcej - czuję się właściwie ukierunkowana!
Justyna Wydra (autorka powieści)

Bogate merytorycznie i praktycznie szkolenie ze storytellingu dla wszystkim tych, co już mają pewną wiedzę ze storytellingu i tym co dopiero zaczynają. Forma online szkolenia zdała egzamin. Polecam!
Adrian Gamoń (Strateg Brand Experience)

Inne opinie - warsztaty stacjonarne:

Jeśli chcesz opowiadać historie, niezależnie jaką formę obierzesz: scenariusz filmowy, powieść czy reklamę to warsztaty ze Storytellingu z Markiem Staniszewskim pozwolą Ci, zbudować fundament, dzięki któremu twoja opowieść nabierze charakteru, a także utrzymasz uwagę odbiorcy do ostatniej minuty.
Weronika Kwapisz - SHIMA Marketing Specialist

Bardzo dziękuję za interesujący warsztat! Jako psycholog wiedziałam, że umiem i lubię mówić, ale opowiadać tak z sensem i morałem to duża sztuka. Historie ludzkie przypominają Podróż Bohatera. Zamierzam pokazać moim klientom, że sami piszą scenariusz swojego życia! Za pomocą storytellingu. Dziękuję.
Grażyna Kulka - Psycholog

Miałem dużą przyjemność uczestniczyć w warsztatach "Tajemnice Storytellingu" które prowadził Pan Marek Staniszewski reprezentujący firmę Heuristica.
Pan Marek wyróżnia się dużą wiedzą i bogatym doświadczeniem. Dzięki takiemu połączeniu prowadzi warsztaty w sposób niezwykle merytoryczny. Na warsztatach, każdy z uczestników ma okazję stworzyć swoją skuteczną opowieść krok po kroku według najlepszych wzorców a następnie otrzymać od innych uczestników i prowadzącego konstruktywny feedback.
Z pełną odpowiedzialnością mogę polecić Pana Marka i prowadzone przez niego warsztaty osobom, które szukają konkretnej, bardzo merytorycznej i użytecznej wiedzy z zakresu storytellingu.

Mariusz Pyc - Open Research

Warsztaty "Siła storytellingu" są interesujące poprzez samą ich konstrukcję - jest to pewnego rodzaju opowieść, która wzbudza w uczestnikach chęć do tworzenia, zastanawiania się nad własną opowieścią. Dzięki przydatnym technikom i wskazówkom stworzone na koniec historie (przy użyciu kart) są o wiele bardziej przemyślane i wieloznaczne - co sprawia, że chce się tworzyć opowieści na nowo!
Piotr Krajewski, nauczyciel

Chciałyśmy podziękować za warsztaty o Storytellingu organizowane przez Heuristica. Świetnie poprowadzone, ciekawie, mnóstwo wiedzy i ćwiczeń. Po warsztatach byłyśmy rzetelnie przygotowane do pracy z naszymi klientkami. Profesjonalnie przygotowane materiały do pracy w domu i autorskie karty. Polecamy warsztaty organizowane przez Heuristica.

Katarzyna Gruk i Tatiana Pałucka - Twoja Sesja

Warsztaty "Tajemnice strorytellingu", których pomysłodawcą i prowadzącym jest Marek Staniszewski są niezwykle ciekawe, inspirujące i pozwalają dostrzec nowe oblicze tej samej rzeczywistości. Dzięki warsztatom można rozwinąć kompetencje ciekawego opowiadania, a w szczególności jasnego i twórczego przekazu. Karty opowieści przekazywane uczestnikom są przemyślane, estetyczne i stanowią niebagatelną pomoc przy tworzeniu opowieści. Wiedza uzyskana podczas warsztatów i praktyczne ćwiczenia przydadzą mi się zarówno w pracy zawodowej (tworzenie i rozwój produktów, negocjacje), jak i życiu prywatnym.
Katarzyna Myszkowska

Bardzo przydatne warsztaty dające wiedzę możliwą do wykorzystania w różnych branżach - nie tylko w marketingu. Myślę, że sama forma jest super-tożsama z tematem warsztatów, trochę baśniowa, luźna i swobodna... Takie połączenie przyjemnego z pożytecznym. Fajna energia warsztatów pozwala uruchomić pokłady kreatywności. Jak dla mnie super!
Donata Wilczewska, Akademia Questus

Warsztaty Tajemnice Storytelingu rzeczywiście ujawniają dwie podstawowe tajemnice na temat storytelingu. Dowiadujemy się w ich trakcie skąd się storyteling wywodzi i dlaczego działa. Zajęcia są tak skonstruowane, aby pobudzić kreatywność uczestników, ale także, aby potrafili oni przeanalizować prezentowane treści pod kątem zasad, jakimi się storyteling rządzi, zauważyć zależności i konsekwencje zastosowania poszczególnych reguł. Jest też okazja do przećwiczenia zdobytej wiedzy. W ćwiczeniach pomocne są piękne karty, które uczestnicy otrzymują podczas warsztatów. Ponadto prowadzący dba, aby podczas całego spotkania panowała atmosfera sprzyjająca zdobywaniu nowej wiedzy, umiejętności oraz twórczej pracy.
Katarzyna Kubis - Kostrzewa

CHCESZ ZAMÓWIĆ WARSZTATY

na jeden z poniższych tematów?

- STORYTELLING

- ARCHETYPY MARKI

- CONSUMER INSIGHT

- KREATYWNE MYŚLENIE

- INWENTYKA i INNOWACJA

TU KLIKNIJ I WYŚLIJ ZAPYTANIE
 

Zapoznaj się z POLITYKĄ PRYWATNOŚCI

bottom of page