WARSZTATY STRATEGICZNE KROK PO KROKU

Jak efektywnie planować i prowadzić warsztaty tworzenia strategii

– szkolenie on-line.

Dobrze określona strategia to konieczność dla budowania przewagi konkurencyjnej, wzrostu, skuteczności operacyjnej lub wręcz przetrwania na rynku. Strategia powinna być tworzona i co pewien czas rewidowana na wielu wymiarach: np. strategii biznesu, strategii cenowych, strategii marki czy komunikacji.

Szczególnie dziś w niepewnej i niestabilnej rzeczywistości rynkowej z silnymi oznakami recesji spójna strategiczna wizja przyszłości może być najlepszą polisą na mnożące się niepewności.

 

Tworzenie strategii może być bolesnym procesem. Zdarza się, że długie analizy, kolejne się spotkania i dyskusje kończą się na wynajmowaniu firmy doradczej lub zewnętrznego eksperta. A wtedy cały proces… zaczyna się od nowa. Innym problemem bywają wewnętrzne napięcia lub konflikty w firmie – np. pomiędzy departamentami czy członkami poszczególnych zespołów. Taka atmosfera na pewno nie ułatwia wspólnego tworzenia strategii.

 

Jednak strategia może też powstawać w sposób sprawny i szybki, a cały proces może być jednocześnie wartościowym i angażującym doświadczeniem dla zespołu biorącego w nim udział. Dobrze zaplanowane i poprowadzone warsztaty mogą sprawić, że wspólna praca nad strategią przebiega płynnie, efektywnie i prowadzi do konkretnych efektów.

 

Jeśli więc planujesz niebawem poprowadzić takie warsztaty lub masz już w tym doświadczenie, ale chcesz poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności, to zapraszam Cię na szkolenie, podczas którego podzielę się osobistym doświadczeniem płynącym z prowadzenia licznych warsztatów strategicznych dla wielu firm i organizacji. 

Zapraszam 10 listopada 2022.

Już dziś zarezerwuj dla siebie miejsce.

 

Co będziesz wiedzieć i umieć po szkoleniu?

  • Poznasz sprawdzone metody planowania warsztatów strategicznych.

  • Dowiesz się w jaki sposób stworzyć adekwatną agendę takiego spotkania.

  • Dowiesz się jak pracować z grupą, by w pełni wykorzystać potencjał i zasoby wszystkich uczestników.

  • Poznasz praktyczne sposoby moderacji spotkań strategicznych.

  • Poznasz użyteczne metody i narzędzia pomagające poprowadzić efektywny warsztat.

 

Program szkolenia:

  • Istota strategii – co rozumieć przez to pojęcie i jak określać cele warsztatów strategicznych.

  • Moderacja, facylitacja strategiczna vs doradztwo – różnice w rolach prowadzącego i charakterze spotkań.

  • Praca warsztatowa – na czym właściwie polega i w jaki sposób wykorzystać w pełni jej potencjał?

  • Dynamika procesu grupowego – czym jest i co daje jego znajomość.

  • Role grupowe – jak je rozpoznawać i z tej wiedzy korzystać.

  • Tzw. „sytuacje trudne” – w jaki sposób reagować i jak nimi zarządzać.

  • Tworzenie struktury i agendy spotkania – praktyczne zalecenia i przykłady.

  • „Skrzynka narzędziowa” – przykłady przydatnych narzędzi do pracy w trakcie warsztatów strategicznych.

  • Scenariusze przyszłości i ocena opcji strategicznych – jak efektywnie włączać te elementy do prowadzonych warsztatów.

  • Budowanie zaangażowania w trakcie warsztatów oraz rola energizerów.

  • Specyfika warsztatów strategicznych on-line – jak je przygotować i poprowadzić.

  • Infrastruktura i logistyka – organizacja miejsca, wyposażenie sali, materiały dla uczestników – o czym zawsze warto pamiętać.

 

Ile wynosi Twoja inwestycja w wiedzę i umiejętności?

Cena za uczestnictwo w warsztatach to 980 zł  brutto (wliczony VAT).

W zakresie takiej inwestycji otrzymujesz:

  • udział w warsztatach

  • materiały prezentacji w formacie pdf

  • imienny e-dyplom

 

Data i godziny zajęć:

  • 10 listopada (czwartek)

  • Godziny: 9.30 - 17.00

  • Miejsce: Platforma Zoom

 

Prowadzący:

Marek Staniszewski

Heuristica – właściciel.

Certyfikowany trener biznesu i coach zespołów, doradca strategiczny, wykładowca,

autor. Pasjonat procesów komunikacji. Doświadczenie zdobywał w międzynarodowych agencjach reklamowych (Ogilvy, Y&R, Havas), gdzie pełnił m. in. funkcję wiceprezesa i szefa oddziału badań i doradztwa strategicznego. Zarządzał również działem marketingu w firmie Canal+.

Guest speaker w Canterbury Church University, SWPS, ICAN Institute, Questus Academy oraz WSPA.

Współtworzył formułę i program oraz jest wieloletnim wykładowcą branżowej Szkoły Strategii Marki przy SKM/SAR.

Jako juror oceniał prace w takich konkursach jak: Effie, Superbrands, IAB Creative Showcase, Innovation Award, Ad Venture.
Członek Rady Ekspertów THINKTANK i SUPERBRANDS.

Twórca narzędzi dla trenerów: „Karty Inwencji”, „Ko-Kartki”, „Karty Opowieści”

(współautor), „Karty Transformacji (współautor).

Autor kilkudziesięciu artykułów na temat komunikacji i strategii. Jest również autorem

książek: „Atlas strategiczny”; „Strategiczny podstęp”; „Tak na marginesie strategii” oraz współautorem książki „Portret klienta”.

 

ZAREZERWUJ SWOJE MIEJSCE:

 Wyślij mail na adres: heuristica@heuristica.pl

Wysyłając maila w sprawie szkolenia wyrażasz zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych przez Heuristica – Staniszewski Marek, NIP: 7141338822 w celu informacji o szkoleniach, warsztatach, ofertach, usługach, subskrypcji newslettera zgodnie z polityką prywatności.

CO MÓWIĄ UCZESTNICY SZKOLENIA?

„Warsztaty strategiczne krok po kroku” to kompleksowa dawka wiedzy na temat prowadzenia warsztatów strategicznych, poparta wieloletnim praktycznym doświadczeniem prowadzącego. Polecam je każdemu strategowi przymierzającemu się do przeprowadzenia procesu warsztatowego, który zrealizuje strategiczne cele marki, firmy czy agencji reklamowej, a nie będzie jedynie sztuką dla sztuki.”

Katarzyna Zemlik, Senior Strategic Planner, K2 Create

"Bardzo dziękuję za warsztaty, były to dla mnie absolutnie bardzo wartościowe zajęcia. Myślę, że wbrew pozorom to warsztaty nie tylko dla strategów, bo część poświęcona pracy z grupą to bardzo przydatna wiedza dla wszystkich, którzy pracują w  zespołach. Na przykład zwracanie uwagi na słowa jest super umiejętnością. Od doboru słów przecież mnóstwo zależy - czy zostaniemy zrozumiani, czy zjednamy sojuszników, czy zbudujemy w czyjejś przestrzeni mentalnej stragan do sprzedaży ważnych idei czy rzeczy.

Zdecydowanie rekomenduję wszelkie szkolenia Marka Staniszewskiego. Są zawsze bardzo ciekawe, angażujące i odbiorca może mieć pewność, że mówi do niego ekspert, który zna nie tylko problem o którym mówi, ale też wiele przyległych do niego przestrzeni - background psychologiczny, filozoficzny, społeczny, kulturowy. I na dodatek temat zawsze wzbogacony jest szeregiem dykteryjek i przykładami z  własnego doświadczenia prowadzącego. Tak więc zawsze mam pewność, że to co zbieram z tych warsztatów, jest cenne."

Katarzyna Szczypa, Creative Partner, Good Ad

Warunki uczestnictwa:

  • Zgłoszona osoba może uczestniczyć w Warsztatach, po dokonaniu opłaty najpóźniej do dnia 07.11.2022 na konto wskazane na fakturze pro-forma.

  • Jeśli po dokonaniu rezerwacji miejsca opłata nie zostanie uiszczona w ciągu siedmiu dni, dana rezerwacja zostanie anulowana. W przypadku gdy rezerwacja dokonywana jest w ostatnich dniach przed warsztatami zob. poniżej.

  • W przypadku, gdy zgłoszenie następuje na mniej niż 3 dni robocze przed warsztatami, należy opłacić udział oraz przesłać do Organizatora potwierdzenie przelewu na adres e-mail: heuristica@heuristica.pl

  • Organizator zastrzega sobie możliwość odwołania warsztatów np. z powodu zbyt małej liczby zgłoszonych osób. W takim przypadku Organizator poinformuje zgłoszonych Uczestników o odwołaniu warsztatów najpóźniej 3 dni robocze przed ich planowaną datą oraz dokona zwrotu kwot wpłaconych przez Uczestników na wskazane konto.

  • REZYGNACJA: W przypadku rezygnacji Uczestnika z udziału w warsztatach do trzech dni przed warsztatami Organizator pobierze 50% opłaty za dotychczasowe usługi przygotowawcze; a w przypadku rezygnacji w ostatnich trzech dniach Organizator pobierze od Uczestnika pełną opłatę za dotychczasowe usługi przygotowawcze do warsztatów.

  • POLITYKA PRYWATNOŚCI: w celu kontaktu i przesłania Uczestnikom szczegółowych informacji o warsztatach Organizator przetwarzać będzie podane dane ze zgłoszenia uczestnictwa w warsztatach wyłącznie w celach komunikacji na temat zajęć i wystawienia FV, a następnie dane zostaną usunięte (zob. szczegóły polityki prywatności Organizatora).